Newsletter - bądź na bieżąco

ilość produktów: koszyk jest pusty

wartość produktów: koszyk jest pusty

Przejdź do koszyka:   koszyk

rejestracja

Rozmaitości ze świata monet » Światowa Wystawa EXPO 2005

W niedzielę 25 września 2005 w Aichi w Japonii zakończyła się największa na świecie impreza promocyjna w ostatnich latach - Światowa Wystawa EXPO 2005. W trwającej 6 miesięcy imprezie uczestniczyło ponad 120 krajów z całego świata oraz kilkanaście organizacji i korporacji międzynarodowych. Tereny EXPO 2005 odwiedziło ponad 21 mln osób, a liczba zwiedzających Pawilon Polski wyniosła blisko 1mln 300 tys.

Przygotowany, zorganizowany i zrealizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą na zlecenie Ministerstwa Gospodarki i Pracy udział Polski w EXPO 2005 ma zwiększyć rozpoznawalność naszego kraju na świecie i przyciągnąć do Polski turystów oraz inwestorów. Zdaniem Marka Kłoczko, Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej Światowej Wystawy EXPO 2005, cele te zostały osiągnięte, co pokazują liczby: od otwarcia EXPO 2005, czyli od 25 marca, Pawilon Polski odwiedziło blisko 1 mln 300 tys. osób. W tym czasie rozdano ponad 1 mln 200 tys. materiałów promujących nasz kraj, kulturę i gospodarkę. Zorganizowano 51 polsko-japońskich spotkań biznesowych z udziałem ponad 600 uczestników z 208 firm. W Pawilonie Polski odbyło się 102 koncerty fortepianowych muzyki Chopina, które obejrzało ponad 16 tys. widzów. Restaurację polską odwiedziło w ciągu 25 tygodni polskiej obecności na EXPO blisko 64 tys. osób, a w tym samym czasie sklep KRUK S.A., mieszczącym się w Pawilonie Polski, miał blisko 19 tys. klientów. W czasie EXPO Pawilon Polski gościł 219 dziennikarzy z całego świata, w prasie japońskiej ukazało się blisko 100 artykułów na temat naszego kraju, a japońskie media elektroniczne mówiły o Polsce w 55 audycjach.

"Cały przebieg polskiego udziału w EXPO, zarówno sam Pawilon Polski, jak również dziesiątki, a nawet setki wydarzeń adresowanych do konkretnych środowisk japońskich odbiorców służyły realizacji postawionych przed nami celów" - mówi Marek Kłoczko i dodaje, że już teraz można mówić o konkretnych efektach, a najbliższa przyszłość przyniesie ich zdecydowanie więcej. "Sześć miesięcy tak udanej obecności Polski w Japonii z pewnością przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszym krajem i ożywienia kontaktów" - potwierdza Ambasador RP w Japonii Marcin Rybicki.

Tworzeniu dobrego klimatu wokół naszego kraju służyły liczne oficjalne wizyty przedstawicieli różnych państw i reprezentantów najważniejszych koncernów japońskich. Pawilon Polski odwiedzili m.in. prezydent Ukrainy Wiktor Juszczenko, księżniczka Japonii Sayako, premier Litwy Algirdas Brazauskas, przewodniczący Episkopatu Japonii - biskup Nagoi Jun'ichi Nomura, delegacje z Jemenu, Czech, Singapuru, Rosji, Jordanii, delegacja Szwedzko-Fińskiej Izby Handlowej, przedstawiciele Międzynarodowego Komitetu Ochrony Dziedzictwa Industrialnego (International Committee for the Conservation of the Industrial Heritage), prezesi firm Toyota, NSK Ltd., Namco LTD., Fuji Baking LTD., Suzuya LTD, przedstawiciele Mitsubishi, Aeon Ltd., Nomura Securities Co., i Daiwa International.

Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej ilość turystów japońskich, którzy odwiedzili nasz kraj wyniosła w pierwszej połowie 2005 r. blisko 17 tys. Na ten 17 procentowy, w stosunku do pierwszej połowy 2004 r., wzrost liczby Japończyków, którzy przyjechali do naszego kraju w pierwszej połowie b.r., ma zapewne wpływ również nasza obecność w Aichi.

Źródło: oficjalna strona expo2005.pl
Portal i sklep numizmatyczny, monety, numizmatyka
wszelkie prawa zastrzeżone © 2007-17
adres: ul. Wspólna 50 lok. nr 1 00-684 Warszawa,
tel. +48 22 523 25 26, fax. +48 22 523 25 01, e-mail: info@emonety.pl